sahelaftab

ساخت وبلاگ

اقامت اسپانیا

در این مطلب هر چیزی که در مورد اقامت اسپانیا باید بدانید آورده شده است.

در اسپانیا هر آنچه را که نیاز دارید پیدا خواهید کرد: غذاهای شگفت انگیز ، آب و هوای عالی در تمام طول سال ، زندگی پر شور و هیجان، فرهنگ غنی و مناظر زیبای طبیعی. از این رو افراد زیادی از کشورهای دیگر هر ساله به اسپانیا نقل مکان می کنند.

آیا شما واقعاً به ویزای اقامت اسپانیا نیاز دارید؟

اگر شهروند یک کشور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس هستید ، فقط باید شماره شناسایی خود را در اسپانیا (NIE) دریافت کنید و برای اقامت قانونی طولانی مدت در کشور اسپانیا ویزا یا اجازه اقامت لازم نیست. شهروندان اتحادیه اروپا برای زندگی در اسپانیا نیازی به ویزا ندارند .

اما ، اگر شهروند اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس نباشید چه اتفاقی می افتد؟ شما برای کار و زندگی قانونی در اسپانیا  باید ویزای خود را دریافت کنید .

از این نظر ، در اسپانیا سه نوع کارت اقامت مختلف وجود دارد. و بسته به مدت اقامت باید برای دریافت آن اقدام کنید:

ویزای کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت و یا ویزا شنگن اجازه می دهد تا شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مدت 90 روز در اسپانیا اقامت داشته باشند که این نوع ویزا، ویزای توریستی نیز نامیده می شود. به خاطر داشته باشید که اکثر قریب به اتفاق مجوزها را نمی توان تحت ویزای توریستی دریافت کرد. این بدان معنی است که ، به عنوان یک قاعده کلی ، شما نمی توانید با ویزای کوتاه مدت به اسپانیا بروید و پس از آن اجازه اقامت خود را دریافت کنید. شما باید از کشور مبدا خود برای دریافت ویزای اقامت اسپانیا، اقدام کنید. با این وجود ، موارد استثنایی وجود دارد.

اقامت موقت

اگر قصد دارید مدت طولانی در اسپانیا زندگی کنید ، این ویزا گزینه ای است که باید آن را درخواست کنید. اقامت موقت دارای انواع مختلفی است که به شما امکان زندگی و کار قانونی به مدت 1 یا 2 سال را در اسپانیا می دهد. پس از اتمام این دوره  و به شرطی که هنوز شرایط اولیه را داشته باشید ، می توانید اجازه اقامت موقت خود را برای یک یا دو سال دیگر تمدید کنید .

اقامت دائم

پس از 5 سال زندگی بدون وقفه در اسپانیا با مجوز یا ویزا ، دیگر لازم نیست آن را تمدید کنید و این بدان دلیل است که شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهید بود ، ویزایی که به شما اجازه می دهد برای مدت نامحدود در اسپانیا زندگی و کار کنید.

اقامت در اسپانیا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

اکنون جزئیات بیشتری را در مورد گزینه های مختلف اقامت اسپانیا برای شهروند ان غیر اتحادیه اروپا بررسی خواهیم کرد .

انواع مختلف ویزا و اجازه اقامت در اسپانیا وجود دارد :

ویزای تمکن مالی

وقتی شما نمی خواهید در اسپانیا کار کنید ومایل هستید بازنشستگی  خودرا در اسپانیا بگذرانید  و یا امکانات کافی دارید و نیازی به انجام هیچ فعالیت اقتصادی در اسپانیا ندارید. در این صورت ، ویزای بازنشستگی یا غیر سودآور بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پیش نیازهای دریافت این ویزا کاملاً ساده است:

  • شما به بیمه درمانی خصوصی احتیاج دارید.
  • همچنین لازم است بودجه اقتصادی کافی داشته باشید. شرط قانونی 26.000 یورو است.

اجازه اقامت تجاری در اسپانیا

آیا می توانید یک شرکت در اسپانیا تاسیس کنید در این صورت می توانید ویزای کارآفرینی دریافت کنید. اگر پروژه ای که می خواهید در اسپانیا شروع کنید از نظر اقتصادی مورد پسند این کشور باشد ، نوآورانه و دارای سطح بالایی از فناوری باشد ، به راحتی می توانید ویزای کارآفرینی اسپانیا را دریافت کنید و اگر فقط می خواهید یک شرکت معمولی تاسیس کنید ، اجازه کار به عنوان یک فرد مستقل بهترین گزینه است.

ویزای طلایی

اکثر ویزاها دارای مراحل سخت و مدارک زیادی هستند اما دریافت این نوع ویزا بسیار راحتتر است. برای دریافت این ویزا شما فقط باید 500،000 یورو در املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری کنید و به راحتی اقامت اسپانیا خود را دریافت کنید. مجوز سرمایه گذاری یکی از ساده ترین راه ها برای شروع زندگی در اسپانیا است.

 

 

ویزای دانشجویی

آیا می خواهید کارشناسی ارشد یا مدرک دکتری خود را در اسپانیا دریافت کنید؟ آیا قصد انجام تحقیقات علمی در اسپانیا را دارید؟ پس ویزای دانشجویی برای شما مناسب است. این اجازه اقامت به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا در اسپانیا تحصیل یا تحقیق کنند. همچنین می توانید با این ویزا کار کرده و دوره کارآموزی را بگذرانید. علاوه بر این ، یکی دیگر از مزایای این ویزا این است که می توانید پس از آن ویزای کار دریافت کنید و شرایط پیچیده ویزای کار را حذف کنید.

sahelaftab...
ما را در سایت sahelaftab دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : leila bagheri sahelaftab بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت: 0:00

اقامت یونان

اگر شما یک شهروند عضو اتحادیه اروپا EEA  هستید می توانید بدون اجازه اقامت در یونان زندگی و کار کنیدبا این حال ، اگر قصد دارید بیش از 90 روزدر یونان اقامت داشته باشید ، باید در نزدیکترین کلانتری یا اداره مهاجرت مجوز یا گواهی اقامت یونان را دریافت کنید.

اتباع عضو اتحادیه اروپا  EEA

این گواهی اقامت دارای اعتبار نامحدود استشما باید گذرنامه یا کارت شناسایی خود ، چهار قطعه عکس ، مدرک اثبات داشتن محل اقامت (به عنوان مثال قرارداد اجاره یا سند مالکیت) ، اثبات درآمد کافی (به عنوان مثال اظهارات بانکی یا گواهی کارفرما) و اثبات پوشش بیمه درمانی (EU Health) را ارائه دهید.

پس از پنج سال اقامت مداوم یا ازدواج با یک تبعه یونان می توانید اقامت دایم خود را دریافت کنید.

اتباع عضو غیر اتحادیه اروپا  EEA

اخذ اجازه اقامت یونان برای اتباع غیر EEA کمی پیچیده تر است مگر اینکه با یک یونانی ازدواج کنیدابتدا باید از سفارت یا کنسولگری یونان در کشور مبدا خود ویزای طولانی مدت بگیرید تا بتوانید بیش از 90 روز در کشور یونان اقامت داشته باشید.

هنگامی که به یونان می رسید باید ظرف دو ماه برای دریافت مجوز اقامت خود به نزدیکترین اداره مهاجرت درخواست دهید.

وکلای مهاجرتی به شما توصیه می کنند به محض ورود به یونان برای دریافت مجوز اقامت خود درخواست دهید تا در صورت بروز مشکل یا تاخیر در روند کار، مجبور به ترک یونان به علت انقضای ویزای خود نشویدشما باید ویزای خود را به همراه گذرنامه بعلاوه یک کپی ، دو عکس ، گواهی بیمه درمانی ، یک گواهی بهداشت از یک بیمارستان دولتی ، مدرک اثبات آدرس محل زندگی (سند مالکیت یا قرارداد اجاره) ، قرارداد کار ( در صورت وجود) و مدارک اثبات مالی را ارائه دهیدتمام این اسناد باید به زبان یونانی ارایه شونداجازه اقامت اولیه برای یک سال معتبر است و پس از آن ممکن است برای پنج تا ده سال دیگر تمدید شود.

در سال 2013 ، دولت یونان قانون جدیدی را تصویب کرد که  در آن به افراد عضو غیر اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آنها هنگام خرید ملکی با ارزش 250،000 یورو یا بیشتر اجازه اقامت می دهداگر وضعیت مالکیت ملک بدون تغییر بماند ، ممکن است اجازه اقامت یونان به مدت پنج سال تمدید شود ولی در این نوع اجازه اقامت شخص متقاضی دارای حق اشتغال نیست.

گواهی سلامت

اگر می خواهید در یونان کار کنید باید بیمه شوید و یک شماره بیمه اجتماعی یا AMKA به زبان یونانی دریافت کنیداتباع EEA در مشاغل خاص (به عنوان مثال تهیه غذا یا مراقبت از کودک) و کلیه اتباع غیر EEA که برای دریافت اجازه اقامت اقدام می کنند باید از بیمارستان دولتی گواهی بهداشت دریافت کننداین گواهی پس از گذراندن چندین معاینه پزشکی از جمله اشعه ایکس از قفسه سینه (سل) ، آزمایش خون (هپاتیت B و C و HIV)، ارزیابی روانپزشکی صادر می شودتوجه داشته باشید که باید هزینه تمام معاینات را خودتان پرداخت کنید.

کار کردن

اگر خود اشتغالی دارید ، باید تأییدیه مقامات مالیاتی مبنی بر اینکه قصد دارید دریونان کسب و کار راه اندازی کنید ارائه دهید و از دادگاه محلی گواهی مبنی بر اینکه قانوناً تجارت شما به رسمیت شناخته شده و اعلام شده است ارائه دهیداگر اشتغال شما شامل تهیه غذا یا کار با کودکان است ، باید گواهی بهداشت نیز ارائه دهید

مجوز کار به ملیت شما بستگی دارد.  اتباع EEA بدون درخواست مجوز کار مجاز به کار در یونان هستند و در صورت اقامت بیش از 90 روز مجبور به دریافت اجازه اقامت می شوند که شامل اجازه کار نیز می شود.

برای اتباع غیر EEA اجازه کار مربوط به اجازه اقامت استهنگامی که با ویزا وارد کشور شوید می توانید برای هر دو درخواست کنیداینکه کدام نوع اقامت یا اجازه کار را می توانید بگیرید به شرایط شغلی شما بستگی دارد. .

 

sahelaftab...
ما را در سایت sahelaftab دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : leila bagheri sahelaftab بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:51

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا یک سرمایه گذاری هوشمندانه است ، در این مطلب 10 دلیل مهم برای خرید ملک در اسپانیا آورده شده است .

اولین سوال شما قبل از خرید ملک در اسپانیا احتمالا این سوال خواهد بود: آیا خرید ملک در اسپانیا هزینه زیادی دارد؟ ما در این مقاله به این سوال شما پاسخ داده ایم ".

سوال دوم شما این خواهد بود: آیا نگهداری املاک اسپانیایی هزینه زیادی دارد ؟ 

در این مطلب راهنمای قدم به قدم خرید ملک در اسپانیا آورده شده است:

1.        NIE  خود را "Número de Identificación de Extranjeros" دریافت کنید.

2.        یک وکیل پیدا کنید که به زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت کند.

3.        یک حساب بانکی باز کنید.

4.        آیا به وام نیاز دارید؟

5.        "contrato de Reserva" را امضا کنید.

6.        بررسی های مهم ملک با  کمک کارشناسان

7.        وام خود را دریافت کنید.

8.        "contrato de Arras" را امضا کنید.

9.        برای امضای قرارداد خرید ملک به دفتر اسناد رسمی بروید.

 

9 قدم برای خرید ملک در اسپانیا

1.        NIE "Número de Identificación de Extranjeros" خود را دریافت کنید.

این شماره یک شماره شناسایی مالیاتی منحصر به فرد در اسپانیا برای هر شخصی است که شهروند اسپانیا نیست. شما نیز برای خرید ملک و پرداخت مالیات خود به شماره NIE نیاز دارید.  بنابراین عاقلانه است که به محض شروع جستجوی ملک برای درخواست NIE خود اقدام کنید

2.        وکیلی پیدا کنید که به زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت کند.

اولین قدم شما یافتن یک وکیل قابل اعتماد و متخصص در زمینه  قانون املاک و مستقلات اسپانیا خواهد بود. تا زمانی که نمی توانید به زبان اسپانیایی روان صحبت کنید ، باید در اسپانیا وکیلی پیدا کنید که به زبان اسپانیایی صحبت کند

3.        حساب بانکی باز کنید

یک شماره حساب در یک بانک اسپانیایی افتتاح کنید.

4.        آیا به وام نیاز دارید؟

اگر پاسخ  شما مثبت است ، زمان آن رسیده است که روی آن کار کنید:

•          از کشور خود

•          از اسپانیا

شما می توانید وام را یا از کشور خود و یا از اسپانیا دریافت کنید.

5.        "contrato de Reserva" را امضا کنید

این قرارداد بیانگر قصد شما برای خرید ملک است ، این قرارداد در واقع ملک مورد نظر را برای شما  رزرو می کند. به طور کلی ، شما باید هزینه نگهداری 3000 تا 6000 یورو را پرداخت کنید. وجوه پرداختی طی 14 تا 21 روز نگهداری می شوند و در این دوره وقت دارید که ملک مورد نظر خود را بررسی کنید. در این زمان ، قرارداد خرید منعقد می شود و بررسی های قانونی انجام می شود.

6.        بررسی های مهم ملک  با کارشناسان

•          ثبت زمین ، «  Registro de la Propriedad »

•          ملک مورد نظر هیچ بدهی معوقه ای نداشته باشد

•          ویژگی های ملک همانطور باشد که در قراداد توصیف شده و از نظر ساختاری مناسب باشد.

7.        وام خود را دریافت کنید

 

 

 

8.        "contrato de Arras" را امضا کنید

این قرارداد خرید شما است که " Contrato Privado de Compraventa " نیز نامیده می شود.

شما باید هزینه مربوط به خرید خود را پرداخت کنید: 10٪ از قیمت ملک ظرف 10 روز.

9.        برای امضای قرارداد خرید ملک به دفتر اسناد رسمی بروید.

در مرحله آخر ، تمام طرفین مرتبط با خرید و فروش ملک باید در دفتر اسناد رسمی قرارداد را امضا کنند. قبل از امضا باید اطمینان حاصل کنید که درک کاملی از هزینه های مربوطه دارید و بودجه کافی برای پرداخت هزینه ها و مالیات دارید.

 

 

 

 

sahelaftab...
ما را در سایت sahelaftab دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : leila bagheri sahelaftab بازدید : 211 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:00

خرید ملک در پرتغال

در این مطلب سعی داریم توضیحاتی در مورد خرید ملک در پرتغال ارایه دهیم. اگر شما قصد خرید ملک در پرتغال را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را به طور دقیق مطالعه فرمایید.

 

تأمین مالی یک ملک در پرتغال

اگر برای ملکی که می خواهید در پرتغال بخرید بودجه کمی دارید می توانید وام دریافت کنید، احتمالاً شما نیز برای پرداخت هزینه های ملک خود به کمک های مالی نیاز خواهید داشت که  متداول ترین روش دریافت وام مسکن است.

وام مسکن

در این مرحله شما می توانید تصمیم بگیرید که از یک بانک در کشور خود یا یک بانک در کشور پرتغال وام مسکن دریافت کنیدبرخی از بانک های پرتغالی که می توانید برای وام مسکن به آنها مراجعه کنید ، سانتاندر ، نوو بانکو و BBVA هستند. در بیشتر موارد ، افراد غیر مقیم پرتغال می توانند 25 سال وام دریافت کنند در حالی که افراد مقیم می توانند تا 30 سال وام دریافت کنندهمچنین افراد غیر مقیم برای دریافت وام باید 30٪ کل وام ودیعه بگذارند در حالیکه از ساکنین پرتغال فقط 20٪ پیش پرداخت خواسته می شود.

گام به گام: نحوه خرید ملک در پرتغال

خرید خانه چه در کشور خود و چه در خارج از کشور دشوار امری استخرید ملک در خارج از کشور مخصوصا وقتی که دانش کافی در مورد روند کار نداشته باشید، می تواند پیچیده تر باشدخبر خوب این است که فرآیند خرید خانه در پرتغال مدارک زیادی نمی خواهد و هیچ محدودیتی در خرید ملک برای افراد خارجی در پرتغال وجود ندارد.

الزامات

شماره مالیات پرتغال

برای خرید یک ملک در پرتغال ، چه به عنوان مقیم پرتغال و چه غیرمقیم ، باید شماره مالیات پرتغالی (número de kontribuinte) داشته باشید که به آن NIF نیز می گوینداین شماره را می توانید در هر یک از اداره امور مالی دولتFinanças ) دریافت کنید . برای دریافت شماره مالیات باید مدارک مربوط به آدرس و گذرنامه خود را نشان دهیدبرای افتتاح حساب بانکی پرتغالی نیز به شماره مالیات نیاز خواهید داشت.

مدرک شناسایی

به عنوان یک خریدار ، باید شناسه مناسب را ارائه دهیدکه می تواند پاسپورت یا کارت شناسایی پرتغالی باشد (Cartão de Cidadão).

حساب بانکی

افتتاح حساب بانکی پرتغالی هنگام خرید ملک توصیه می شود تا از تغییرات مکرر نرخ ارز کمترین آسیب را ببینید.

روند خرید ملک ، اسناد و هزینه ها در پرتغال

فرآیند خرید

پس از توافق در مورد قیمت با فروشنده ، نکته بعدی این است که مراحل خرید را به پایان برسانیدبرای نتیجه گیری در خرید ملک در پرتغال ، شما باید موارد زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول -  اگر از قبل وكیل ندارید ، سریعتر یک وکیل استخدام كنید.
  • مرحله دوم شرایط و قرارداد خود را با وکیل خود در میان بگذارید.
  • مرحله سوم فروشنده و خریدار قرارداد را امضا می کننددر این مرحله خریدار نیز ملزم به پرداخت هزینه است که این هزینه به طور معمول 10٪ است.
  • مرحله چهارم پس از تحقق تمام شرایط قرارداد ، خریدار و فروشنده یا نمایندگان آنها در مقابل دفتر اسناد رسمی برای انجام اقدامات نهایی معامله یکدیگر را ملاقات می کنندخریدار مبلغ باقیمانده را پرداخت می کند و فروشنده کلید را تحویل می دهد.

هزینه های خرید

خریدار با خرید ملک در پرتغال هزینه های زیر را متحمل می شود:

  1. IMT  مالیات بر انتقال املاک که معمولاً براساس ارزش قیمت خرید است.
  2. تمبر که به طور ثابت 0.8 از قیمت خرید است.
  3. هزینه های اسناد رسمی و هزینه ثبت ملک که معمولاً بیش از 600 یورو نیست.

اسناد لازم برای خرید ملک در پرتغال 

همانطور که پیشتر توضیح دادیم برای خرید ملک  در پرتغال به مدارک زیادی نیاز ندارید و روند خرید ملک در پرتغال بسیار ساده و روشن است. مدارک مورد نیاز به قرار زیر است:

  1. گذرنامه
  2. شماره مالیات پرتغال

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید واقع شده باشد.

sahelaftab...
ما را در سایت sahelaftab دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : leila bagheri sahelaftab بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:22